reklama w wyszukiwarce

Skuteczne kampanie Google Ads

Nieustanny rozwój internetu sprawił, że wiele biznesów znajduje się i rozwija właśnie w sieci. Codziennie miliony potencjalnych klientów szukają w sieci produktów oraz usług. Jest więc o co walczyć. Jednak jeśli SEO Twojej strony lub sklepu internetowego kuleje a na intratne frazy kluczowe, Twoja strona nie pojawia się w czołowych wynikach wyszukiwania, masz małą szansę, że klient dotrze i zapozna się z Twoją ofertą. Dlatego odpowiednia optymalizacja oraz pozycjonowanie strony jest równie ważne. Warto o to więc zadbać przed rozpoczęciem kampanii reklamowej. Aby efekty tych działań były widoczne w wyszukiwarce, potrzeba czasu, nawet kilku miesięcy. Nie wszyscy jednak mogą sobie pozwolić, aby tak długo czekać. Tutaj z pomocą przychodzą kampanie Google Ads. Dzięki, którym możesz od razu trafiać do klientów ze swoją ofertą.

Czym jest kampania w Google Ads i do kogo jest kierowana?


Narzędzie do tworzenia reklam od Google jest dostępne dla każdego, i służy do reklamowania produktów, usług czy aplikacji. Założenie konta reklamowego jest darmowe, a rozbudowany panel pozwala na skuteczne zarządzanie kampaniami i monitoring skuteczności. Całe narzędzie zostało stworzone dla przedsiębiorców, którzy działają w internecie i właśnie tam szukają swoich klientów. Kampania Google Ads w zależności od jej rodzaju może się wyświetlać w różnych miejscach w sieci. Znajdziemy ją m.in. w wyszukiwarce Google, YouTube, Gmail, różnego typu aplikacjach na urządzenia mobilne oraz w sieci reklamowej Google. Spersonalizowana reklama Google Ads kierowana jest na wybraną grupę odbiorców lub wyświetla się w momencie wpisania odpowiedniej frazy kluczowej w wyszukiwarce. Dzięki temu możesz dotrzeć do odpowiednich odbiorców, zainteresowanych produktami lub usługami z Twojej oferty.

Popularne rodzaje kampanii w Google


Narzędzie do tworzenia reklam od Google oferuje kilka rodzajów kampanii, z których możemy skorzystać. W zależności od celu kampanii możesz dostosować działanie reklam, które sprawdzą się najlepiej w Twoim przypadku. Google ułatwiło tworzenie reklam, tworząc 7 wstępnie zdefiniowanych scenariuszy. Bardziej zaawansowani użytkownicy mogą stworzyć własną kampanię bez podpowiedzi i rekomendacji Google.

Cele kampanii reklamowych
Typy kampanii reklamowych Google Ads

Korzystanie z kilku kampanii jednocześnie zdecydowanie przynosi wymierne efekty oraz zwiększa zasięg reklam. Dzięki temu Twoje reklamy będą krążyć w internecie, wyświetlając się potencjalnym klientom.
Czym charakteryzują się najpopularniejsze kampanie reklamowe w Google Ads?

Chcesz zacząć reklamować się w internecie? Szukasz specjalisty od reklamy w Google? Masz pytania lub chciałbyś się dowiedzieć więcej na ten temat?
Zadzwoń lub napisz do mnie

office.rbcode@gmail.com

Kampania w sieci wyszukiwania (Search)

Zdecydowanie najpopularniejsza forma reklamy w wyszukiwarce. Zdefiniowane przez nas reklamy w formie tekstowej wyświetlają się na górze strony przed organicznymi wynikami wyszukiwania. Możemy je także zobaczyć na samym dole strony z wynikami wyszukiwania. Bodźcem powodującym wyświetlenie takiej reklamy jest fraza kluczowa wpisana przez użytkownika w wyszukiwarce. Dzięki temu nasza reklama wyświetli się potencjalnemu klientowi, który akurat szuka produktu lub usługi, którą reklamujemy. Skuteczność takiej reklamy w dużej mierze zależy od odpowiedniego dopasowania słów kluczowych. Bardzo dobre teksty reklamowe, opisujące nasz produkt lub usługę oraz pokazanie zalet naszej oferty również wpływa na to, czy klient kliknie w reklamę. Szereg rozszerzeń możliwych do użycia w tego typu reklamach dodatkowo wpływa na zwiększenie CTR takiej reklamy.

Kampania produktowa (PLA)

Przeznaczona głównie dla sklepów internetowych. Kampania produktowa ma formę zdjęcia produktu z jego krótkim opisem oraz ceną. Ma ona w ten sposób zachęcić potencjalnego klienta do wejścia na stronę produktu. Aby kampania była możliwa do stworzenia i uruchomienia, wymagane jest połączenia naszego konta reklamowego z Google Merchant Center. W GMC musimy dodać produkty znajdujące się w naszej ofercie, które chcemy reklamować. Reklamy z kampanii produktowej znajdziemy m.in po prawej stronie wyników wyszukiwania, w zakładce "Galeria" oraz "Zakupy".

Kampania remarketingowa

Skierowana jest do użytkowników, którzy weszli już wcześniej w interakcję z Twoją stroną www. Aby móc korzystać z remarketingu trzeba zaimplementować odpowiedni kod remarketingowy na stronie internetowej. Najłatwiej zrobić to przy użyciu Google Tag Manager. Dzięki temu na podstawie plików cookies użytkownika google może prowadzić kampanię remarketingową.
Aby użytkownik wpadł do konkretnej grypu remarketingowej, musi wykonać określone działanie na Twojej stronie np. odwiedza stronę "kontakt", doda produkt do koszyka etc.
Jeśli uzbieramy określoną ilość użytkowników w takiej grupie, możemy zacząć wyświetlać im spersonalizowane reklamy graficzne. Twoja reklama pojawi się na innych witrynach odwiedzanych przez tego potencjalnego klienta. Dzięki temu zachęcamy użytkownika do powrotu na Twoją stronę. W panelu Google Ads można stworzyć dowolną ilość grup remarketingowych. Grupy remarketingowe możemy łączyć lub wzajemnie wykluczać.

Kampania w sieci reklamowej (Display)

Skuteczne kampanie Google Ads przyciągają użytkowników z różnych platform i stron internetowych. Atrakcyjnie wizualnie reklamy, zachęcają potencjalnych klientów do odwiedzenia Twojej strony. Reklamy mogą wyświetlać się m.in. na Youtube, Gmail oraz stronach, które udostępniają część swojej powierzchni na reklamę. Zasięg tej kampanii jest więc bardzo duży i reklama może trafić do znacznie większej liczby odbiorców.

Kampania video

Wyświetlana jest przede wszystkim w serwisie Youtube. Kampania video może mieć różny czas trwania i może być możliwa do pominięcia lub nie. Twoja reklama pojawi się przed lub w trakcie oglądanego pliku video. Dzięki tej reklamie trafisz do konkretnej grupy odbiorców oraz wzmocnisz świadomość swojej marki.

Kampania discovery

To atrakcyjnie wizualnie reklamy wyświetlające się odbiorcom, którzy mogą być zainteresowani Twoją ofertą. Jedna z najnowszych form reklamy, która przy pomocy sztucznej inteligencji wyświetla reklamy tylko odpowiednim użytkownikom. Dzięki temu reklama nie będzie odbierana jako kolejny spam. Reklamę w kampanii discovery możemy spotkać w Gmail na karcie "Społeczności" i "Oferty" oraz w serwisie Youtube. Kampania jest bardzo elastyczna. Możemy ją wykorzystać zarówno do zwiększenia świadomości naszej marki, dotarcia do większej ilości klientów, ale także może być wykorzystana jako kampania remarketingowa.

Czy warto inwestować w reklamę w wyszukiwarce?

Szerokie spectrum możliwości jakie daje Google Ads, sprawia, że jest to obecnie jedna z najlepszych form reklamy w sieci. Dzięki ogromnemu zasięgowi można trafiać do setek klientów, zainteresowanych twoimi produktami lub usługami. Szczegółowe opcje kierowania reklam, płatności tylko za kliknięcia, wykluczanie słów kluczowych oraz miejsc docelowych pozwoli na praktycznie pełną kontrolę nad całą kampanią. Według mnie inwestycja w ten sposób reklamy jest opłacalna dla praktycznie każdego biznesu, niezależnie od budżetu.

Jakie korzyści przyniesie dobrze stworzona kampania reklamowa


Dobrze przygotowana i prowadzona kampania reklamowa powinna w dość krótkim czasie zacząć przynosić efekty. W zależności od przyjętego celu marketingowego może to być sprzedaż produktu, instalacja aplikacji czy kontakt telefoniczny lub zapytanie przez formularz. Bezpośrednio lub pośrednio przyczyni się to do zwrotu kosztów inwestycji oraz do zwiększenia zysków.
Kampanie reklamowe prowadzone jednocześnie z działaniami SEO, mogą pomóc Twojej stronie w zajmowaniu coraz wyższych pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania.

Chcesz zacząć reklamować się w internecie? Szukasz specjalisty od reklamy w Google? Masz pytania lub chciałbyś się dowiedzieć więcej na ten temat?
Zadzwoń lub napisz do mnie

office.rbcode@gmail.com

Jaki jest koszt reklamy w Google?


Nie ma złotego środka określającego jaki budżet będzie najlepszy. Ponieważ na koszt każdej kampanii wpływa w dużej mierze branża. Ogólnopolska kampania w bardziej konkurencyjnej branży będzie wymagać większych miesięcznych budżetów niż prowadzona lokalnie kampania marketingowa.
Na koszt kampanii mają wpływ kliknięcia w reklamę, jeśli używamy tej formy rozliczenia. Im lepsza fraza kluczowa tym jest bardziej konkurencyjna a reklamodawcy są w stanie zapłacić więcej za kliknięcie. Co za tym idzie pojawienie się na pierwszej pozycji w reklamie, daje bardzo dużą szansę, że klient kliknie właśnie w Twoją reklamę. Jednak koszt za to kliknięcie, może sięgnąć nawet kilkuset złotych!

Dobra optymalizacja strony słowami kluczowymi, które następnie używamy w reklamach pozwoli nam nieco zmniejszyć koszt poniesiony za kliknięcia. Dlatego tak ważne jest aby, strony internetowe, na które będzie kierowany ruch z reklamy były odpowiednio przygotowane zanim zaczniemy kampanię reklamową.

Minimalny budżet jaki według mnie warto ustalić na sam początek to około 500 zł na miesiąc. Jednak z czasem ten budżet warto a nawet trzeba podnieść, zwłąszcza jeśli prowadzimy sklep internetowy. Płatność za ustalony budżet reklamy oraz moją pracę jest przez mnie pobierana z góry.

Jak wygląda współpraca w trakcie trwania kampanii?


Na samym początku współpracy muszę poznać adres strony www oraz cel kampanii reklamowej. W trkacie weryfikacji strony zwróce szczególną uwagę na:

  • Techniczną optymalizację

    Bardzo ważne aby serwis internetowy był odpowiednio zoptymalizowany i stworzony zgodnie z najlepszymi programistycznymi praktykami. Warto o to zadbać aby uniknąć niepotrzebnych problemów na późniejszym etapie. Sprawdzę m. in:

    • jakość serwera oraz zastosowanie certyfikatu SSL,
    • prędkość ładowania strony,
    • responsywność strony lub posiadanie wersji mobilnej,
    • zastosowanie meta tagów title i description,
    • odpowiednia struktura nagłówków i linkowania wewnętrzengo,
    • zastosowanie danych strukturalnych,
    • przyjazne linki i słowa kluczowe w linkach.
  • Treści zawarte na stronie

    Teksty zawarte na stronach są istotnym czynnikiem wpływającym na organiczną pozycję w wynikach wyszukiwania. W kampanii reklamowej zwiększą jakość strony docelowej a tym samym obniżą koszt za kliknięcia. Dobre treści na stronie powinny:

    • być odpowiednio nasycone słowami kluczowymi,
    • nie zawierać błędów ortograficznych,
    • być podzielone na paragrafy z odpowiednimi nagłówkami aby ułatwić użytkownikom czytanie,
    • być oryginalne, merytoryczne i o odpowiedniej długości (im dłuższa treść tym lepiej).

Jeśli te dwa elementy będą wymagać poprawy zaproponuje mój pomysł na ich poprawienie i wstępny koszt takiego działania. Po wykonaniu lub nie moich zaleceń będe chciał poznać bliżej prowadzony biznes, ofertę ale także konkurencję. Bardzo dobrym rozwiązaniem będzie także przedstawienie największych zalet oferty, które mogą nas wyróżnić spośród innych reklamodawców.

Kolejnymi krokami będą:

  • wybranie odpowiednich kampanii reklamowych,
  • stworzenie reklamy,
  • ustalenie budżetu,
  • testowanie i optymalizacja reklamy.

Testowanie i optymalizacja reklamy to najbardziej żmudnne elementy, które wymagają czasu. Każda zmiana, nawet najmniejsza, powinna być przez pewien okres monitorowana czy przynosi porządane efekty. Dlatego też, kampania reklamowa powinna potrwać minimum miesiąc, aby można było wyciągnąć wnioski z zachowań użytkowników.

Znajomość tworzenia i prowadzenia kampanii reklamowych, potwierdzają odbyte przeze mnie szkolenia SEO, analityki internetowej oraz Google Ads. Obecnie prowadzę dla kilku firm skuteczne kampanie reklamowe, dzięki którym udało się znacznie "rozkręcić" biznes. W razie pytań zapraszam do kontaktu telefonicznego lub mailowego.

Chcesz zacząć reklamować się w internecie? Szukasz specjalisty od reklamy w Google? Masz pytania lub chciałbyś się dowiedzieć więcej na ten temat?
Zadzwoń lub napisz do mnie

office.rbcode@gmail.com