optymalizacja i pozycjonowanie stron www

Pozycjonowanie stron internetowych

Co to jest pozycjonowanie?


Pozycjonowanie stron internetowych (ang. Search Engine Optimization) to zestaw działań, których celem jest zwiększenie widoczności strony internetowej w darmowych wynikach wyszukiwania na określone słowa kluczowe. Zajmowanie pierwszych miejsc w wynikach wyszukiwania pozwala na zwiększenie liczby odwiedzin strony a tym samym wzrost dochodu ze sprzedaży produktów lub usług.

Jakie korzyści wynikają z pozycjonowania strony


Dzięki wysokim pozycjom w wynikach wyszukiwania zwiększamy ruch w witrynie i ilość odwiedzających ją użytkowników. Docieramy do większej liczby potencjalnych klientów i zwiększamy ilość zakupionych produktów oraz zapytań dotyczących oferowanych usług.
Skutecznie pozycjonowana strona internetowa pojawia się w wynikach wyszukiwania na większą liczbę słów kluczowych. Pozwala również wyprzedzić konkurencję w swojej branży. Budując zaufanie do swojego serwisu użytkownicy zaczynają utożsamiać naszą stronę z produktami lub oferownymi przez nas usługami. Większa rozpoznawalność zdecydowanie wpływa na rozwój biznesu oraz tworzenie własnej marki. Klienci kojarząc markę mogą częściej podejmować decyzję o skorzystaniu z Twojej oferty.

skuteczne pozycjonowanie stron internetowych - korzyści

źródło: senuto.com

CTR w zależności od pozycji


Na zamieszczonym wykresie możemy zaobserwować, że największy CTR wsród użytkowników mają pozycje w TOP3. Na desktopie w sumie klikalność w TOP3 wynosi 64,08%, a na mobile 57,89%.
Jak widać spora część ruchu pochodzi z trzech pierwszych wyników wyszukiwania, dlatego bez wątpienia jest o co walczyć.

Pozycjonowanie w wyszukiwarce Google


Prowadząc każdy biznes ważne jest aby był on widoczny w internecie, zwłaszcza jeśli działasz w branży e-commerce i prowadzisz sklep internetowy. Większa widoczność w wyszukiwarkach pozwala użytkownikom dotrzeć do Twojej firmy i skorzystać z Twojej oferty. Bezwzględnym monopolistą na Polskim rynku wyszukiwarek jest Google. Pozycjonowanie stron w Google to na tą chwilę konieczność jeśli chcemy zaistnieć w internecie i rozwijać swój biznes.

Popularność wyszukiwarek w Polsce


Zdecyodwanie w Polsce największą popularnością cieszy się wyszukiwarka Google. To właśnie tam najwięcej użytkowników szuka informacji o produktach, usługach, miejsach etc. Wysokie pozycje w innych wyszukiwarakch nie wiążą się z większymi korzyściami ponieważ w dużej mierze są one nawet nie znane przez internautów.

pozycjonowanie stron w google

Jakie elementy wpływają na skuteczne pozycjonowanie stron


  • Techniczna optymalizacja

    Bardzo ważne aby nasz serwis internetowy był odpowiednio zoptymalizowany i stworzony zgodnie z najlepszymi programistycznymi praktykami. Algorytmy google sprawdzając naszą domenę biorą szereg czynników, które wpływają na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Są to m. in:

    • jakość serwera oraz zastosowanie certyfikatu SSL,
    • prędkość ładowania strony,
    • responsywność strony lub posiadanie wersji mobilnej,
    • zastosowanie meta tagów title i description,
    • odpowiednia struktura nagłówków i linkowania wewnętrzengo,
    • zastosowanie danych strukturalnych,
    • przyjazne linki i słowa kluczowe w linkach.
  • Treść zawarta na stronie

    Teksty zawarte na stronach są istotnym czynnikiem wpływającym na pozycję w wynikach wyszukiwania. Dobrze skonstruowane i użyteczne dla użytkowników treści wyczerpujące dany temat sprawią, że użytkownicy będą dłużej spędzać czas na stronie i częściej na nią wracać. Dobre treści na stronie powinny:

    • być odpowiednio nasycone słowami kluczowymi,
    • nie zawierać błędów ortograficznych,
    • być podzielone na paragrafy z odpowiednimi nagłówkami aby ułatwić użytkownikom czytanie,
    • być oryginalne, merytoryczne i o odpowiedniej długości (im dłuższa treść tym lepiej).
  • Odnośniki zewnętrzne prowadzące do strony

    Nie od dziś wiadomo, że jednym z najważniejszych czynników odgrywającą dużą rolę w pozycjonowaniu strony w wyszukiwarce Google są zewnętrzne odnośniki prowadzące do naszej domeny. Warto jednak w tym miejscu pamiętać aby prowadzące do naszej witryny linki były wysokiej jakości i dodatkowo powiązane ze sobą tematycznie. Czasem lepiej mieć 5 dobrych linków niż 100 linków bardzo słabej jakości.
    Google także dużą uwagę zwraca na strony, które zawierają linki prowadzące do serwisów wysokiej jakości. Mogą to być linki w postaci przypisów, linki do źródła lub linki do stron, które szerzej omawiają dany temat.

  • Aktywność w social mediach

    Portale społecznościowe to doskonałe miejsce do dystrybucji treści, zamieszczania informacji o nowych produktach, usługach lub ofertach oraz do bezpośredniej komunikacji z użytkownikami. Zwiększając zaangażowanie użytkowników, ilość lajków korzystnie wpływamy na ruch w naszym serwisie pochodzący z social mediów.

Chcesz zwiększyć widoczność swojej strony w wynikach wyszukiwania Google? Napisz do nas i zapytaj o pozycjonowanie stron www!

office.rbcode@gmail.com

Strategie pozycjonowania stron www


Pozycjonowanie lokalne strony

Pozycjonowanie lokalne

Polega na umieszczeniu witryny internetowej na jak najwyższej pozycji związanej z zapytaniami związanymi z lokalizacją twojej działalności. Dużą rolę odgrywa dobrze zoptymalizowana wizytówka Google, dzięki której użytkownicy z łatwością mogą znaleźć twoją stronę, przeczytać opinie twoich klientów lub wyznaczyć trasę do siedziby twojej firmy w mapach. Pozycjonowanie lokalne strony pozwoli Ci wypromować twoją witrynę na terenie miasta, gminy, powiatu lub województwa. Ta forma pozycjonowania stron internetowych jest szczególnie polecana firmom działającym na rynku lokalnym, które chcą dotrzeć do klientów znajdujących się w okolicy prowadzenia działalności.

Szerokie pozycjonowanie stron internetowych

Po­zy­cjo­no­wa­nie long tail

Pozycjonowanie długi ogon to metoda polegająca na wyborze dłuższych, precyzyjnych fraz kluczowych. Mimo iż są wyszukiwane miesięcznie rzadziej bez wątpienia pozwalają osiągnąć wysokie pozycje twojej strony w wyszukiwarce w krótkim czasie i zwiększają współczynnik konwersji. Metoda ta polecana jest szczególnie dla rozbudowanych serwisów internetowych ale nie tylko. Stosując pozycjonowanie long tail docieramy do klientów, którzy mają już sprecyzowane oczekiwania i wiedzą czego szukają. Dlatego mamy większą szansę, że pozyskany ruch przełoży się na zakup produktu lub skorzystanie z naszej usługi.

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Po­zy­cjo­no­wa­nie sklepów internetowych

Branża e-commerce to niezwykle szybko rozwijająca się gałąź gospodarki a co za tym idzie niezwykle konkurencyjna. W Polsce istnieje już ponad 20 tys. sklepów internetowych więc zadbanie o odpowiednie pozycjonowanie sklepu internetowego jest bardzo istotne. Proces pozycjonowania sklepu internetowego jest złożony i bardzo pracochłonny ponieważ trzeba zadbać o każdą podstronę serwisu aby spełniała wymogi SEO. Poza optymalizacją ważny jest także wybór słów kluczowych dobrze konwertujących, które zwiększą nam zarówno ruch jak i współczynnik sprzedaży.

Etapy pozycjonowania


  • Wybór słów kluczowych, na które będziemy pozycjonować stronę

    Najważniejszy etap pozycjonowania. Wybór odpowiednich dobrze konwertujących słów kluczowych będzie miał wpływ na późniejszą efektywność naszych działań.

  • Analiza techniczna strony i optymalizacja

    Na tym etapie przeprowadzamy szczegółowy audyt strony, który pozwoli nam zidentyfikować występujące problemy na stronie związane z SEO. Dalsze działania na tym etapie polegają na naprawie znalezionych problemów.

  • Stworzenie wartościowych treści

    Odpowiednie treści nasycone słowami kluczowymi to klucz do sukcesu strony. Rozbudowane i angażujące użytkowników do działania teksty poprawią ruch na stronie i zwiększą konwersję.

  • Przygotowanie strategii link buildingu

    Ten etap jest indywidualnie dopasowywany do każdej strony. Pozyskanie wartościowych linków pozwoli twojej stronie osiągać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

  • Analiza i systematyczna weryfikacja

    Od samego początku analizujemy zebrane dane przy użyciu narzędzi Google Analytics i Google Search Console. Systematycznie weryfikujemy czy wprowadzona przez nas strategia jest skuteczna. Jeśli nie masz strony zintegrowanej z tymi narzędziami to na samym początku przeprowadzamy taką integrację.

Chcesz zwiększyć widoczność swojej strony w wynikach wyszukiwania Google? Napisz do nas i zapytaj o pozycjonowanie strony!

office.rbcode@gmail.com